fredag 21 januari 2011

Första titten på valparna

Ikväll var vi hos Lisa och Håkan för att få se Chivas och Peppers valpar för första gången. :) Var superkul att äntligen få se dom små liven, sju stycken mörka och pigga jaktgoldens.

Det har hänt mycket senaste veckan berättade Lisa och Håkan, dom rörde sig mycket, morrade, skällde och luktade nyfiket på oss och undrade vad vi företog oss med dom.

Vi höll oss hela tiden utanför valphagen, men nästa gång vi får träffa dom kan det hända man bara måste lyfta upp en för att få känna närheten. Snart kanske Chivas kan komma med så han får träffa "sina" valpar.:)

När vi kom hem körde Chivas en luktorgie på oss. Lukta, sniffa, nosa i håret, på kläderna, skorna, händerna, ja överallt!

Så mycket mer text blir det inte utan låter bilderna jag tog tala sitt språk.

//Jeppe























Dotter och far, är det bara vi som ser likheten??

3 kommentarer:

  1. Vilka små sötisar, o pappan är så fin =)
    Sån härlig färg på dom allihopa

    Jag har min andra "allaballatassare" nu, o jisses så fort han växer.. tycker att det var nyss vi hämtade hem honom, o nu är han redan 8 månader..
    Klappa Chivas o hälsa att han kan va en stolt pappa =)
    Ha det gott /Christina

    SvaraRadera
  2. Jaaa bara ni som ser likheten;)Nejdå klart vi ser den(eller jag då iallafall) MEN så efter vi hade unghundskursen idag inser jag att hmm de är 7-9 månader och först nu ser vi vem de yttre dragen kommer mest är förknippade med:)Vi ses snart igen! Kram

    SvaraRadera
  3. Men oj vilka sötingar! Fin blogg med! :)

    SvaraRadera