lördag 21 november 2009

Lydnadskurs del 1

Idag var det äntligen dags för den efterlängtade lydnadskursen som vi så väl behöver! Solen passade på att visa sina värmande strålar dagen till ära, så vid halv 11 befann vi oss hos Lisa & Håkan med gott humör för att suga åt oss av den kunskap de besitter. Chivas är som vanligt superstressad o skäller i princip hela promenaden till träningsområdet, men när vi väl är på plats o han inser att det inte är apportering som gäller denna gång så lugnar han ner sig något. Han slutar iaf med det mkt irriterande skällandet.

Vi var tre ekipage på dagens träning. Rubina med Göran, Nelson med Charlie o Malin o självklart Chivas o jag (+ Jeppe), men tydligen är fler ekipage på inkommande. Higgins o lilla söta Sally va också med förstås. Vi har bestämt här hemma att jag ska köra lydnaden så Jeppe är bara med som moraliskt stöd, vilket kan behövas ;)



Som jag misstänkte tar Chivas första bästa tillfälle att dra ett litet ärevarv i 120 när han inte är kopplad, så även ett antal ggr idag. Så fort jag sätter honom o börjar pilla med hans halsband så börjar hans "rymningssvans" vifta. Jag ser direkt på honom ifall han tänker sticka iväg eller inte. Men det är bara att öva, fick lite fler tips om hur jag ska gå till väga så förhoppningsvis får vi kontroll på det snart också. Chivas har lite koll på hur han ska gå fot o stanna så länge jag får använda ord. Ska han bara titta på mitt kroppsspråk så missar han lite eftersom kontakten inte funkar som den ska o jag visar inte tillräckligt tydligt med mitt kroppsspråk vad som kommer att hända. Vi har nästa tillfälle redan om en vecka, vilken tur att jag är ledig om dagarna så vi hinner träna stenhårt! :)



Bromma Zoo har fått ett besök av oss idag. Vi köpte en ny kedja eftersom den vi har är lite för stor. Chivas passade på att lyfta på benet inne i affären trots pinkskyddet han hade på sig. Mkt pinsamt! Nästa gång får han stanna i bilen eller hemma.

Nu ligger husse o Chivas o snarkar ikapp. Undrar varför Jeppe är trött, han stod ju bara bredvid o fotade idag?! ;)

~Githa~

1 kommentar:

  1. Såg jättebra ut idag... ja man ser vad passiv träning även kan göra med oss 2-benta. Ska skicka ett tips över mailen// må topp Lisa

    SvaraRadera